قیمت باتری یو پی اس به چه صورت میباشد

باتری چیست؟ / قیمت باتری یو پی اس به چه صورت میباشد ؟

ساختمان باتری
یک باتری 12 ولتی شامل 6 سلول و صفحه مستقل می باشد که در یک محفظه عایق و به صورت سری به یکدیگر قرار گرفته اند . هر سلول دارای المنت های می باشد که دارای صفحات مثبت و منفی میباشد . و از صفحات سربی و مواد عایق جدا کنندها مابین صفحات با پلاریته مختلف انها تشکیل شده است .
الکترولیت از اسید سولفوریک رقیق شده تشکیل ضده است که در لا به لای صفحات و جداکننده ها و سلول ها قرار دارد و ترمینال ها ، رابط های سلول و تسمه های صفحات از سرب ساخته شده اند
ار روش ریخته گری داغ در قالب گیری قاب باتری استفاده میشود که عایق بهینه ای را در قسمت بالای باتری فراهم می اورد . در باتری های معمولی هر سلول توسط دریچه تهویه متناظر خود عایق بندی میگردد که امکان پرکردن اولیه باتری و در حین سرویس فراهم می اورد .
باتری های بدون نیاز به تعمیرات ظاهرا به صورت کاملا عایق به نظر میرسند ولی انها نیز دریچه هایی جهت تهویه گازهای درون باتری دارند
قاب باتری از جنس مواد عایق مقاوم در برابر اسید ساخته میشود قاب باتری معمولا از ریل های پایینی جهت نگهداری وزن باتری تشکیل شده است . در داخل باتری مجموعه صفحات توسط پایه های انها که در کف قاب قرار دارد واقع شده است و در زیر لبه های پایینی صفحات تشکیل محفظه هایی را جهت نگهداری که از صفحات و به مرور زمان کنده می شوند میدهد . این محفظه ها که شامل سرب بوده و عایق الکتریکی نیز میباشد بدون تماس با صفحات این عمل را انجام میدهند
قاب باتری توسط سلول ها که از اجزا اصلی باتری میباشند به چند قسمت تقسیم میشوند که شامل المنت هایی با صفحات مثبت و منفی و نیز جدا کنندههای مابین انها میباشد .
المنت های باتری
المنت ها شامل صفحات مثبت و منفی و جداکننده های مابین انها میباشد . تعداد و مساحت سطح این صفحات مقدار ظرفیت امپر ساعت سلول ها را مشخص میکند صفحات از جنس سرب جامد بوده و شامل مواد فعالی میباشند که بر روی انها قرار گرفته اند.

 

باتری های معمولی
نام دیگر این دسته از باتری ها اسید شارژ بوده که در ایران با نام باتری اسیدی شهرت دارد .
این نوع باتری ها با توجه به آلیاژی که دارند قیمت پایین تری نسبت به نوع سیلد دارند و همچنین نیازمند بازدید جهت تنظیم سطح الکترولیت هستند.


باتری های سیلد
نام های دیگر این دسته از باتری ها بدون نیاز به نگهداری 
mf است .
این نوع باتری ها با توجه به الیاژی که دارند قیمت بالاتری نسبت به نوع اسید شارژ دارند ولی نیازمند جهت تنظیم سطح الکترولیت نیستند . آلیاژهایی که جهت تیغه سربی سخت باتری های معمولی و باتری های سیلد بکار می روند با یکدیگر متفاوت هستند . در باتری های اسید شارژ پس از کاهش سطحی تیغه سربی به مرور زمان باتری به نقطه ای می رسد که دیگر هیچگونه در مشخصه ای ان وجود نخواهد داشت و این بدان معناست که بایستی از فرم های دیگری جهت سخت تر کردن تیغه ها بجای انتیموان استفاده کرد .
این دسته از باتری ها را با دو نوع الیاژ مختلف میتوان تولید کرد لذا دو نوع باتری سیلد برای خودروها ساخته میشود .
تشریح و توضیح باتری الیاژ سرب – کلسیوم : در باتری های راه انداز بدون نیاز به نگهداری (سیلد) توسط کلسیوم تحت تاثیر قرار میگیرد که به صورت الکترومکانیکی تحت شرایط پتانسیلی خاصی در باتری انباره سربی غیر فعال می باشد این بدان معناست که از خرابی صفحه منفی جلوگیری شده و پدیده دشارژ خود به خودی نیز متوقف خواهد شد . واقعیت مهم دیگر این است که ولتاژ گازهای خروجی به صورت پایدار در طول عمر مفید باتری باقی می ماند از ورقه فلزی پلی اتیلین که در برابر تاثیرات اکسیداسیون مقاوم است و همچنین اسید به عنوان مواد جداکننده استفاده میشود که تشکیل لایه ای را می دهد که در حول المنت های مثبت و منفی باتری پوشیده شده است.


تشریح و توضیح باتری آلیلژ سرب – کلسیوم – نقره :
موتورهای مدرن امروزی که دارای اشکال هندسی بدنه ویژه میباشند باعث افزایش دمای متوسط محفظه موتور گردیده است . این تغییر شرایط باعث بروز تاثیراتی نیز بر باتری خودروها گردیده است که در نتیجه توسعه باتری ها به وجود اورده است که از الیاژهای سرب در ساخت تیغه ها استفاده شده است . این الیاژ به همراه تیغه ای که دارای جنس بسیار سخت تر می باشد . پس از شارژ باتری چگالی الکترولیت افزایش یافته و پس از عدم استفاده از باتری باتری چگالی ان کاهش خواهد یافت .طرح بهینه شکل مهندسی تیغه ها و همچنین افزایش قابلیت رسانایی ان باعث تغییر بیشتر مواد فعال در باتری خواهد شد . استفاده از یک صفحه مرکزی برای رابط سلول باعث قرارگیری مناسب تر تیغه ها در قاب باتری خواهد شد . این تکنولوژی امکان نازک تر ساختن تیغه ها و همچنین امکان افزایش قابلیت استارت زنی در هوای سرد را نیز از بدون از دست دادن کیفیت مهیا میسازد . تسمه ها دارای صفحات مثبت ضخیم تر با قاب قوی تر می باشند . استفاده از صفحات کوتاه تر امکان قرارگیری حجم زیادی از الکترولیت را در بالای صفحات فراهم می اورد .
همچنین تیغه ها همیشه ال الکترولیت پوشانیده شده و بدین ترتیب در مقابل فرسایش و خوردگی نیز مقاوم خواهند بود . این نوع خاصیت در باتری ها امکان استفاده از باتری ها را در موارد عملی سخت تر افزایش می دهد .

 

 

باتری در واقع، یک دستگاه ذخیره کننده ی الکتریسیته و تنها منبع تولید توان الکترونیکی قابل حمل است و از این رو، یکی از مهمترین اختراعات تاریخ بشر محسوب می شود. به طور کلی، باتری وسیله ای است که انرژی را جهت بهره برداری در آینده ذخیره می کند.

  • انواع باتری

باتری‌ها اساساً به دو گروه اسیدی و قلیایی تقسیم می شوند. الکترولیت باتریهای اسیدی را یک محلول اسیدی و الکترولیت باتریهای قلیایی را یک محلول بازی تشکیل می دهد. جنس صفحات مثبت و منفی باتری‌های اسیدی و قلیایی کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

به طور کلی، باتری‌های اسیدی را می توان از سه دیدگاه طبقه بندی نمود.

  1. طبقه بندی باتری‌ها از نظر قابلیت شارژ

1-1 : باتری اولیه

باتری اولیه همان باتری غیرقابل شارژ یا یکبار مصرف است و طراحی آن به گونه ای است که تنها یک بار کاملاً تخلیه و سپس دور انداخته می شود. گرچه باتری‌های اولیه غالباً از مواد اولیه مشابه باتری‌های ثانویه (قابل شارژ) ساخته می شوند، لیکن فرآیند طراحی و تولید آنها یکسان نیست.

1-2: باتری ثانویه

باتری‌های ثانویه همان باتری‌های قابل شارژ هستند که به باتری‌های شارژپذیر یا چندبار مصرف نیز موسوم اند. در اصطلاح به آنها باتریهای انباره ای نیزگفته می شود. طول عمر این باتریها به مواد سازنده ی آنها بستگی دارد و معمولاً حدود 100تا 1000 سیکل یا چرخه ی شارژ است.

 

  • طبقه بندی باتری ها از نظر کاربرد:

2-1: باتریهای راه انداز

باتریهای راه انداز بیشتر در اتومبیلها مورد استفاده قرار می گیرند و از این رو، به باتری اتومبیل موسوم اند. این باتری‌ها به باتری راه اندازی، روشنایی، جرقه زنی یا SLI نیز مشهوراند و عموماً برای استارت یا راه اندازی موتورها به کار می روند.

2-1: باتری سیکل عمیق

باتریهای سیکل عمیق شامل باتریهای خورشیدی (PV)، باتریهای پشتیبان، باتریهای وسایل نقلیه ی تفریحی و باتریهای خانگی هستند. (باتریهای خانگی عمدتاً از توان پایین برخوردارند و در تجهیزات قابل حمل و مسافرتی نظیر: چراغ قوه، رادیو، کامپیوتر لپ تاپ، تلفن همراه، اسباب بازی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. این باتریها معمولاً کوچک، دارای شکل استاندارد و ولتاژ 5/1 تا 9ولت هستند.)

باتریهای سیکل عمیق بزرگ به باتریهای صنعتی یا سیکل عمیق نیز مشهوراند و نسبت به باتریهای راه انداز، دارای صفحات ضخیم تری هستند. ضخامت صفحه ی یک باتری سیکل عمیق به 35/6 میلی متر نیز می رسد. طراحی آنها به گونه ای است که قادر هستند تا 80 درصد نیز تخلیه شوند و این عمل می تواند بارها و بارها تکرار شود. تفاوت عمده ی یک باتری سیکل عمیق و باتریهای دیگر آن است که صفحات آن، برخلاف صفحات باتری راه انداز که اسفنجی است، یکنواخت و پر هستند.

باتریهای سیکل عمیق معمولاً جهت تامین جریانهای نسبتاً کم (تا 25 آمپر) در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می گیرند. برخلاف باتری‌های راه انداز، باتریهای سیکل عمیق می توانند تا 80% نیز تخلیه گردند، بدون آن که در آینده دچار کاهش یا افت ظرفیت شوند.

  1. طبقه بندی باتریها از نظر ساختمان

باتریهای اسیدی از نظر ساختمان، به سه دسته ی تر، ژله ای (ژلاتینی) و ای.جی.ام. تقسیم می شوند.

3-1: باتری تر

باتری تر نوعی پیل الکتریکی است که ماده ی الکترولیت آن به صورت مایع می باشد. باتری‌های تر از دو نوع مختلف برخوردارند. دسته ای از این باتریها دارای درپوشهای قابل برداشتن و دسته ای دیگر موسوم به "بدون سرویس و نگهداری" (بدون نیاز به سرویس و نگهداری) هستند. طراحی باتریهای "بدون سرویس و نگهداری" به گونه ای است که تقریباً پس از انقضای مدت زمان ضمانت، کیفیت خود را از دست می دهند.

3-2: باتری ژله ای

باتری ژله ای نوعی باتری سرب – اسیدی است که الکترولیت آن به صورت ژله است و می تواند پس از تخلیه، جهت استفاده ی مجدد تا چندین مرحله شارژ شود. تمام باتریهای ژله ای، پلمب شده (سیلد) هستند و تعداد کمی از آنها نیز تثبیت شده توسط والو یا سوپاپ دار می باشند. در واقع، برای تامین یک فشار مثبت بسیار ناچیز، سوپاپ (والو) کوچکی در آنها تعبیه شده است.

با اضافه کردن ژل سیلیکا، اسید باتری ژله ای به صورت ژلاتین درمی آید. این ماده، اسید را به خمیر فشرده ای شبیه به ژله ی چسبناک تبدیل می کند. مزیت این باتری‌ها آن است که حتی اگر محفظه ی آنها بشکند، اسید باتری نمی ریزد.

3-3: باتری ای.جی .ام.

باتری ای.جی.ام. را معمولاً الکترولیت گرسنه یا خشک نیز می نامند، زیرا نمد پشم شیشه ای این باتری به جای آن که کاملاً خیس باشد، به میزان 95 درصد از اسید سولفوریک اشباع شده است و لذا هیچ مایع اضافی در آن وجود ندارد. به عبارت دیگر، تمام الکترولیت (اسید)این باتریها در داخل نمد شیشه ای است و حتی اگر محفظه ی آنها بشکند، اسید باتری نمی ریزد. بنابراین این باتری‌ها خطرناک نیستند و در نتیجه دارای هزینه ی حمل و نقل کمتری نیز می باشند. به علاوه، چون هیچ مایعی در آنها وجود ندارد که منجمد و منبسط شود، عملاً از خسارتهای ناشی از انجماد نیز مصون هستند. تقریباً تمامی باتریهای ای.جی.ام. از نوع سرب – اسیدی تثبیت شده توسط والو یا سوپاپ دار می باشند. اغلب باتریهای سوپاپ دار تحت فشار 1 تا 4 پی.اس.آی. (در سطح دریا) قرار دارند.

قیمت باطری یو پی اس کره ای
۱۲ ولت
۱۰۰ آمپر
برند ویژن
نو می باشد

فروش انواع باتری ups صبا باتری وخارجی با امپراژ مختلف اکبند
باتری یوپی اس بامارکهای

saba
CGB
LONG
faran
hitako
vision
با امپراژ
4
Ah
7Ah
7.5Ah
9Ah
12Ah
18Ah
28Ah
42Ah
65Ah
100Ah
120Ah

قیمت باتری یو پی اس قیمت خرید فروش یو پی اس و قیمت یوپی اس با باطری و قیمت UPS کابینت پو پی اس و خرید یو پی اس با قیمت یو پی اس از نمایندگی یو پی اس در یوپی‌اس یا منبع تغذیهٔ بدون وقفه (به انگلیسی: Uninterruptible power supply یا UPS) وسیله‌ای است که در کنار یک رایانه (یا مصرف‌کنندهٔ برقی دیگر) نصب می‌شود

.. باتری یو پی اس صبا باتری 12V 65A Saba Battery UPS Battery خری اینترنتی باتری یو پی اس 65 آمپر ساعت قیمت باتری UPS فروش باتری یو پی اس لیست ... فروش و خدمات انواع یو پی اس ، UPS ، باتری یو پی اس ، اینورتر ، استابلایزر ، پانل های خورشیدی و محصولات سولار | یو پی اس کاران. .. برند باطری ups, ولت, آمپر, قیمت(تومان). ABC, 6, 4/5, 170000. ABC, 6, 12, 380000. ABC, 12, 4/5, 270000. ABC, 12, 7/5, 40000. ABC, 12, 10, 45000ABC, 12, 18 ...